dAKuL_maniaK Posted August 10, 2005 Salut.. am o problema la sistemul electric.. Si nu stiu ce poate sa fie... Cand pornesc motorul ramane aprins indicatorul de baterie, la o intensitate mai mica decat normal, dar daca turez motorul mai tare se stinge de tot.. In momentul in care motorul revine la relanti, iar se aprinde... Din cand in cand se stinge de tot, chiar si la relanti, dar dupa putin timp face la fel... Am inceput sa patesc asta de ieri si o sa ma duc la un service, da' ma gandeam poate stiti voi ce are.. si ma scutiti de un drum... Mersi.. P.S. : Am un Matiz SE din 1999 2 Share this post Link to post
zalmoxis Posted August 10, 2005 Fugi repede si schimba-i cureaua !!!...Asta in cazul fericit !!Doamne feri sa fie blocul diodelor ca te-ai ars la buzunar !Si inca ceva nu te incumeta s-o skimbi singur ca o sa-ti blestemi zilele!!! Share this post Link to post
dAKuL_maniaK Posted August 10, 2005 Am fost cu ea la service si mi-au zis ca-i releul de incarcare al bateriei! O sa ma duc sa-l schimb.. da' nu prea am timp acum.. Credeti ca are ceva daca merg cateva zile cu ea asa? Si nu stiti cam cat costa operatia asta de schimbare a releului? Mersi Share this post Link to post
VAXXi Posted August 10, 2005 Risti sa descarci bateria. De pret ... intreaba cel mai bine la serviceul unde vrei sa faci lucrarea Share this post Link to post
cristi_vb Posted April 18, 2008 Am si eu o problema asemanatoare cu cea discutata aici. La mine se intampla destul de rar cand stau la relanti dintr-o data se aprinde becul rosu de la bord creste turatia motorului si scade intensitatea farurilor si in 1-2 secunde isi revine. Cateodata nu isi revine si pisc un pic acceleratia ca sa se stinga becul. Ma gandesc sa fie vreun contact oxidat pentru ca masina a stat foarte mult (1000 km in 4 luni), sau sa fie releul... Share this post Link to post
lupulnebun Posted April 18, 2008 Poate sa fie si de la baterie sau mai poate sa te lase alternatorul. Cel putin asa mi s-a intamplat mie. Cand m-a lasat alternatorul a inceput sa dea semne ca ma lasa tot ce tine de curent pe masina. Cateva zile ba a mers ba a mers mai putin, poate cat a mai tras si din baterie pana cand a murit de tot in mijlocul intersectiei. Informativ: stiu un service care repara alternatoare relativ ieftin 100-150ron in functie de model Share this post Link to post
cristi_vb Posted April 18, 2008 Ajutati-ma si pe mine ca sunt tampit. Unde e amplasat releul de incarcare ca de o jumatate de ora ma uit ca curca in lemne si nu imi dau seama unde e. Share this post Link to post
tolin Posted April 18, 2008 (edited) tip A - MANDO - poz.14 tip B - DAC - poz.14 Edited April 18, 2008 by tolin 1 Share this post Link to post
smailmiami Posted April 18, 2008 (edited) Ajutati-ma si pe mine ca sunt tampit. Unde e amplasat releul de incarcare ca de o jumatate de ora ma uit ca curca in lemne si nu imi dau seama unde e. E corp comun cu alternatorul. E "intins "cam pe o treime din spatele alternatorului. E 16-le in prima poza si 14-le in a doua. Edited April 18, 2008 by smailmiami Share this post Link to post
ToPser Posted April 18, 2008 Ajutati-ma si pe mine ca sunt tampit. Unde e amplasat releul de incarcare ca de o jumatate de ora ma uit ca curca in lemne si nu imi dau seama unde e. Ce-ai cu el ? Ca sa ajungi la releu trebuie sa demontezi alernatorul ! Share this post Link to post
smailmiami Posted April 18, 2008 E prins in genul celui de Dacie. In partea de sus e prins cu un surub pe o tija intinzatoare, iar in partea de jos e prins in 2 suruburi pe suportul motor. Mai este prins un fir cu o piulita de 6 parca, asta in spatele lui ... Desfaci astea 3 suruburi + 1 piulita, desfaci mufa din spatele lui si cam gata ... Cauta pe forum un manual de reparatii si citeste bine ce scrie acolo ... Ar trebui sa iti fie usor apoi ... 1 Share this post Link to post
sergiuhusca Posted April 18, 2008 Mersi smailmaiami!Dar se demonteaza greu?Adica numai pe rampa??? Share this post Link to post
tolin Posted April 18, 2008 (edited) Pe rampa sau pe elevator (reduci din drumuri, misti masina, doar) Edited April 18, 2008 by tolin 1 Share this post Link to post
sergiuhusca Posted May 19, 2008 Am si eu o problema la Matiz,nu-mi mai merge martorul acela care imi arata ca trebuie sa alimentez!Aveti idee de la ce e?A mai patit cineva? Share this post Link to post
tolin Posted May 19, 2008 (edited) Desfa capacul de la rezervor, cel de sub bancheta spate. Senzorul (o capsula cilindrica) este plasat pe suportul pompei de benzina. Curata-l si testeaza-l: cufundat in benzina stinge becul, fara lichid in el trebuie sa aprinda becul. Daca nu face asa, cauta altul. Inainte de asta verifica firele si calitatea becului, poate s-a ars. Edited May 19, 2008 by tolin 1 Share this post Link to post
ldarius Posted May 20, 2008 (edited) E vorba de senzorul din partea inferioara a pompei, aflat pe capacul in care se scalda filtrul/sorbul pompei? Si care arata ca un condensator? Are un fir lipit in capat si unul pe corp. Edited May 20, 2008 by ldarius Share this post Link to post
ilenutza Posted May 22, 2008 buna, am si eu un matiz din 1999...am plecat azi dimineata cu el si totul era in regula, insa cand am vrut sa semnalizez am observat ca nu functioneaza semnalizarile( nici stanga nici dreapta) . becurile sunt ok, se aprind cand pornesc alarma...si de ce vreau sa bag avariile nu merge decat de ce tin apasat continuu pe buton...ma gandesc ca s-a ars siguranta la semanlizari si nu prea m -as duce cu ea la service pt atata lucru...imi poate spune cineva de ce am dreptate si care este respectiva siguranta, pt ca le-am verificat pe toate si nu pare arsa nici una. multumesc Share this post Link to post
AZH Posted May 22, 2008 S-a defectat releul de semnalizare, am patit si eu la fel.Eu nu am schimbat releul, ci doar l-am desfacut si am curatat cu smirgher contactele respectivului releu. Mult succes! Share this post Link to post
NFS Posted May 22, 2008 La mine e fix invers. Semnalizarile merg ok, in schimb cand armez / dezarmez alarma nu mi se mai aprind decat becurile de pe stinga! Eu unde sa ma uit? 1 Share this post Link to post
papie Posted May 22, 2008 Alarma are sigurante separate pentru semnalizare (una pentru stg. si una pentru dr.) (asa se distruge si mitul ca bagi o surubelnita in becul de semnalizare il scurtcircuitezi si la pornirea alarmei se "arde' modulul acesteia), sunt de obicei montate cu un mini-soclu direct pe fir. Deci ... cauta pe sub bord, prin apropierea modulului de alarma, a manetei de semnalizare sau a butonului pentru avarii (in functie de locul in care au conectat firele alarmei la cele de semnalizare) Share this post Link to post
NFS Posted May 22, 2008 Multumesc, in weekend probez cum imi sta cu cracii in sus in Matiz. Share this post Link to post
guru Posted May 22, 2008 Ai grija la carcei cand stai cu cracii in sus pe sub bordul matizului. Eu am patit-o Ai dracului carcei, de regula, se activeaza atunci cand gasesti cea mai buna pozitie de lucru Share this post Link to post